Nyheter
Belysning

Raske leveranser

Alltid prisgaranti

Åpent kjøp i 30 dager

Retur & Reklamasjon

Informasjon
KjøpsvilkårOrdre & leveringPersonvernerklæringCookies#yesrum21AffiliateBetalingsalternativer

Generell informasjon

Vennligst les punkt 5 og 6 i våre kjøpsvilkår for detaljerte vilkår, regler og priser for returer og reklamasjoner. Ta alltid kontakt med kundeservice før du gjør en retur.

Hvis du ikke er fornøyd med ditt kjøp har du en angrerett på 30 dager fra dagen du mottok leveringen din. Hvis bestillingen din er sendt i flere leveringer gjelder datoen for respektive produkt og leveranse.

Du har rett til å pakke opp og kontrollere utseende på produktene. En forutsetning for å godkjenne din retur er at varen kommer tilbake i eventuell originalemballasje og at den returneres i like god stand som når du mottok den, dvs. i vesentlig uforandret tilstand. Om produktet du har bestilt krever montering, må den være umontert for at din retur skal være godkjent.

Fest returetiketten over den gamle fraktetiketten. Hvis du mottok en vare der fraktetiketten var festet på den ytre emballasjen, så må du også benytte en ytre emballasje ved retur av produktet for at returen skal bli godkjent.

Vi forbeholder oss retten til å foreta et avdrag  på refusjonen dersom varens tilstand har endret seg i en slik grad at den ikke lenger kan selges til en annen kunde uten å gjøre et avdrag på salgsprisen. Fradraget gjøres på det totale returbeløpet før det refunderes til deg. Vi vurderer hver unike retur for å avgjøre fradragets størrelse. Mer om dette i våre kjøpsvilkår.

 

Slik gjør du en retur

1. Ta kontakt med vår kundeservice
Start alltid med å kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg med din retur.

 2. Vi sender returslipp
Hvis returen er innenfor rammen på våre betingelser, og kundeservice har godkjent denne, sender vi deg en returslipp via e-post.

Om du velger å returnere varer uten vår returslipp betaler du selv fraktkostnaden og har dermed også transportansvaret. Bruk en sporbar fraktmetode og ta vare på kvitteringen din. Du må kunne bevise returen din hvis den ikke kommer frem til vårt lager. Legg ved din følgeseddel og marker hvilke produkter returen gjelder. Returer må sendes til vårt lager, du finner adressen øverst i våre kjøpsbetingelser.

 3. Skape retursending
Ikke bruk produktets originale emballasje som ytteremballasje. Pakk inn returen forsvarlig slik at produktet kommer tilbake til oss i salgbar stand. Fest returslippen utenpå pakken, den inneholder returadresse og sporingsnummer.

 4. Levering til postkontor/post i butikk
Du kan returnere dine varer til et valgfritt postkontor/post i butikk som bruker bring. Du som kunde står for returfrakten. Returslippen er forhåndsbetalt, returfrakten vil bli trukket fra det totale beløpet før det refunderes.

 5. Bekreftelse og tilbakebetaling
Vennligst les våre kjøpsbetingelser for detaljer rundt tilbakebetaling. Etter at vi har håndtert og godkjent returen vil du bli refundert. En bekreftelse sendes via e-post, krediteringen gjøres alltid til samme kort som ble brukt når du fullførte kjøpet. Hvis du har valgt å betale med faktura, vil Collector kontakte deg per mail for ytterligere informasjon om tilbakebetalingen.

 

Retur av møbler og store varer

Også når du returnerer møbler og større produkter starter du med å kontakte kundeservice. Prosessen er den samme som ved en vanlig retur, men i stedet for å levere pakken til postkontoret bestiller vi en returhenting via Bring. Bring henter returen på tomtgrensen. Kostnaden for å returnere store varer er litt høyere. Detaljer og priser for dette finner du i våre kjøpsbetingelser.

 

Slik reklamerer du

Bruk vårt kontaktskjema for å registrere en reklamasjon. Du må legge ved en forklaring og bilder som viser feilen, samt ditt ordrenummer. Ved fraktskader trenger vi også bilder av ytre og indre emballasje.

Vi bruker forbrukerkjøpslovens garanti, noe som betyr at du har to års reklamasjonsrett etter at du har mottatt varene. Dette forutsetter at alle vedlikeholdstips er fulgt og at man har brukt normal forsiktighet ved bruk. Ved en reklamasjon anbefaler vi at du kontakter kundeservice for raskere håndtering, så hjelper vi deg videre i prosedyren. Du vil bli bedt om å sende bildebevis hvor feilen tydelig kommer frem.

 Ved en reklamasjon må feilen rapporteres så snart som mulig, eller så snart feilen har blitt oppdaget. Melding om en feil på varen innen to (2) måneder anses å være innen rimelig tid. Ved en godkjent reklamasjon står vi som forhandler for alle kostnader som knyttes til returer, inkludert all frakt.

Belysning Møbler Innredning Tekstil Tepper Servering Barn Utemøbler Nyheter null Inspirasjon Varemerker Designere Gavekort null null Kundeservice Om Rum21 Kundeservice null